V diári nájdete viac motivačných článkov a motivačné citáty na každý týždeň. Môžete si ho objednať s 20 % zľavou TU.

Ráno môžeme vnímať ako semienko, z ktorého vyrastá deň. Toto semienko môžeme zasiať každý deň. Je len na nás, ako bude vyzerať. A začať to meniť podľa svojich predstáv môžeme hneď zajtra ráno.

Ranná rutina 1: Venujte pozornosť sebe
Masáž uší je jednoduchá, nezaberie vám veľa času a má veľký efekt. Pomáha najmä pri stuhnutom krku a napätí pri vstávaní. Okraj ucha trite a stláčajte ukazovákom a palcom. Začínajte navrchu a potom postupujte nadol. Môžete to zopakovať niekoľkokrát. Relaxačný účinok podporí niekoľko kvapiek sezamového oleja. Stačí masírovať pár sekúnd. Možno pri stláčaní zistíte, že niektoré miestečko na lalôčiku máte citlivejšie, bolestivejšie, skúste si ho jemne rozmasírovať. V uchu je množstvo akupunktúrnych bodov prepojených na všetky orgány, takže masírovaním ušného lalôčika stimulujete vlastne celé telo.

Ranná rutina 2: Jemné prebudenie tela
Na začiatku sa cvičenie jogy v dopoludňajších hodinách môže zdať vyčerpávajúce alebo dokonca nepríjemné. Ale keď si raz vyskúšate, ako sa telo teší z rozťahovania, naťahovania a pomalých pohybov, uvidíte, že je to skvelý začiatok dňa. Nemusí to byť prvá fitness trieda. Jednoduchým ranným cvičením môže byť „Salamba Balasana“ (poloha dieťaťa). Môžete ju dokonca praktizovať v posteli: vezmite dva vankúše (alebo poskladanú prikrývku) a položte ich na seba. Ležte na hrudi a na bruchu, kolená ďalej od seba, päty smerujúce k sebe, hlava otočená nabok, ruky vedľa seba. Zatvorte oči, zamerajte svoju pozornosť na dych. Možno budete cítiť mierne naťahovanie v oblasti bedier alebo chrbte. Robte túto ásanu tak dlho, ako vám to je príjmené.

Ranná rutina 3: Zameranie mysle
Ranná meditácia skoncentruje myseľ a zvyšuje pocit vnútorného mieru. Spočiatku môže byť ťažké nezaspať, ale postupne sa to naučíte. Počas meditácie v mysli hľadajte napätie vo svojom tele pri ležaní alebo sedení a snažte sa ho uvoľniť. Začnite končekmi prstov na nohách a postupne sa presúvajte kúsok po kúsku po celom tele.  Začiatočníkom stačí päť minút denne. Postupne môžete podľa chuti dĺžku meditácie zvyšovať.

Ranná rutina 4: Spísanie zámerov dňa
Niekomu veľmi vyhovuje ranné spísanie zámerov dňa do denníka či diára. Prázdna stránka je  pekným symbolom začiatku – je to otvorený priestor plný sľubov a príležitostí. Keď stránku naplníte zámermi a cieľmi, nasmerujete svoju myseľ smerom, ktorým by sa mal uberať tento deň. Snažte sa, aby boli vaše ciele konkrétne, dosiahnuteľné, realistické a aktuálne. Často pomáha zaznamenať si postupné kroky k cieľu.

Ranná rutina 5: Programovanie myslenia
Práve vám zazvonil budík a vám sa  ani za nič nechce vstať z postele? Naveľa, naveľa vstanete, lebo musíte a namrzení začínate deň? Dajte negatívnemu uvažovaniu stopku ešte v posteli! Skôr, ako vstanete, na chvíľu si v mysli vybavte nejakú príjemnú vec/moment, ktorý vás dnes čaká. Môže to byť obľúbená šálka kávy, dobrý obed, čítanie novín alebo večerná prechádzka, čokoľvek čo vás dnes čaká a čo máte radi. Nalaďte sa na tento príjemný pocit, usmejte sa a povedzte si, že dnešný deň bude príjemný deň. A s týmto pocitom vstaňte. Možno to vyzerá smiešne, ale ak si naozaj zvyknete na toto naladenie každý deň, postupne pocítite ten rozdiel. Vaše dni budú také, aké si ich naprogramujete.