Informácie, poučenia a potvrdenia pri uzatváraní zmluvy na diaľku podľa § 5 ods. 1 a § 15 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa

Tento dokument sa vzťahuje len takú Zmluvu, ktorá je spotrebiteľskou zmluvou, a ktorá je uzavretá so Zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom podľa predpisov o ochrane spotrebiteľa. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Odstúpenie od Zmluvy: Zákazník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy podľa bodov 2.4, 4,4, 6.1 až 6.3, 8.16, 8.17 s 8.19 Podmienok.Zákazník je ďalej oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj v prípadoch podľa Predpisov o ochrane spotrebiteľa. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v iných prípadoch, ako sú uvedené v Podmienkach a Predpisoch o ochrane spotrebiteľa.

Informačné povinnosti Predávajúceho: Predávajúci poskytuje Zákazníkovi nasledujúce informácie, ktoré je Zákazníkovi povinný poskytnúť podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa pri uzatváraní Zmluvy o poskytovaní služby:

 Hlavné vlastnosti plnenia: Hlavné vlastnosti Tovaru sú uvedené pri jednotlivých položkách v Internetovom obchode a v potvrdení o uzatvorení Zmluvy.
 Kontaktné údaje Predávajúceho: MAFRA Slovakia, a.s., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.
 Telefonický kontakt: 02/482 381 00
 E-mail: balans@balans.sk
 Iný prostriedok online komunikácie: Predávajúci nepoužíva iné prostriedky online komunikácie.
 Predajná cena produktu a spôsob jej vypočítania: Celková cena pozostávajúca z Kúpnej ceny a Nákladov dodania vrátane všetkých daní je uvedená  pri jednotlivých položkách Tovarov v Internetovom obchode, v cenníku Nákladov dodania v týchto Podmienkach a pri vypĺňaní Objednávkového formulára (§3 odsek 1 písmeno e). Do Celkovej ceny je možné započítať aj ďalšie náklady a poplatky, ak ich nie je možné určiť vopred.
 Informácia o tom, že Kúpna cena pre konkrétneho Zákazníka alebo skupinu Zákazníkov je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania: Kúpna cena nie je pre konkrétneho Zákazníka alebo skupiny Zákazníkov určovaná na základe automatizovaného rozhodovania ani profilovania.
 Podmienky plnenia: Podmienkami plnenia je riadne uzatvorenie Zmluvy.
 Platobné podmienky: Platobné podmienky sú uvedené v článku 3 Podmienok.
 Dodacie podmienky a lehota dodania: Dodacie podmienky sú uvedené v článku 4 Podmienok. Lehota na dodanie Tovaru je uvedená v bode 4.2 Podmienok.
 Zákonná zodpovednosť za vady a dostupnosť spotrebiteľskej záruky: Predávajúci nesie zákonnú zodpovednosť za vady Tovaru v rozsahu stanovenom kogentnými Predpismi o ochrane spotrebiteľa (najmä § 499 až 510 a § 618 až 626 Občianskeho zákonníka). Spotrebiteľská záruka je dostupná v zákonom stanovenej dĺžke a rozsahu podľa § 619 odsek 1 Občianskeho zákonníka (dva (2) roky od prevzatia Tovaru, ak ide o novú vec) a § 619 odsek 3 Občianskeho zákonníka (jeden (1) rok od prevzatia Tovaru, ak ide o použitú vec).
 Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady: Informácie o postupe uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov sú uvedené v článku 8 Podmienok a v Reklamačnom poriadku.
 Podmienky popredajného servisu: Predávajúci neposkytuje popredajný servis.
 Dĺžka trvania Zmluvy: Zmluva je uzavretá na konkrétne jednorazové plnenie, nie na konkrétnu dobu.
 Údaje o funkčnosti digitálneho obsahu a dostupných ochranných technických opatreniach: Predávajúci neposkytuje digitálny obsah.
 Údaje o kompatibilite a interoperabilite digitálneho obsahu: Predávajúci neposkytuje digitálny obsah.
 Poučenie o práve odstúpiť od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa a lehotách na jeho uplatnenie: Zákazník je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy (i) do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia Tovaru alebo (ii) do tridsiatich (30) dní odo dňa uzavretia Zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou. V prípade, ak Predávajúci splní informačné povinnosti podľa § 15 odseku 1 písmena f) Zákona o ochrane spotrebiteľa až dodatočne, najneskôr však do dvanástich (12) mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie (i) po štrnástich (14)  dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť, alebo (ii) po tridsiatich (30) dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť a ide o Zmluvu uzavretú pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou. Ak Predávajúci neposkytol Zákazníkovi informácie podľa § 15 odseku 1 písmena f) Zákona o ochrane spotrebiteľa ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúcej vety, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po dvanástich (12) mesiacoch od uplynutia lehoty na odstúpenie bez uvedenia dôvodu. Zákazník je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie bez uvedenia dôvodu.
 Poučenie o povinnosti Zákazníka znášať náklady na vrátenie Tovaru po odstúpení od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa: Zákazník je povinný do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať Predávajúcemu späť alebo odovzdať Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovar, ktorý mu bol dodaný. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Zákazník odošle Tovar Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Zákazník je oprávnený odoprieť vrátenie Tovaru, ktorý nadobudol na základe Zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým Predávajúci vráti Zákazníkovi Celkovú cenu. Zákazník znáša náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na jej prevzatie. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
 Poučenie o okolnostiach, za ktorých Zákazník stráca právo na odstúpenie od Zmluvy: Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy a/alebo vrátiť Tovar, ktorý použil, spotreboval, poškodil alebo iným spôsobom ho urobil neupotrebiteľným alebo znemožnil jeho riadne užívanie na určený účel, alebo ho nemôže vrátiť v celosti, inak zodpovedá za vzniknutú škodu. Strany sa môžu dohodnúť na vrátení aj použitého, poškodeného, opotrebovaného alebo čiastočne neupotrebiteľného Tovaru, ktorý je ešte možné ďalej používať, ale iba za zníženú náhradu zodpovedajúcu miere poškodenia, neupotrebiteľnosti alebo opotrebenia Tovaru.
 Minimálna dĺžka trvania záväzku Zákazníka zo Zmluvy: Záväzky Zákazníka zo Zmluvy nemajú minimálnu dĺžku trvania.
 Poučenie o povinnosti Zákazníka zaplatiť preddavok alebo poskytnúť finančnú zábezpeku: Zákazník nie je povinný zaplatiť preddavok na Celkovú cenu ani poskytovať finančnú zábezpeku. Povinnosť uhradiť Celkovú cenu pred dodaním Tovaru alebo Digitálneho obsahu nie je považované za požiadavku na zaplatenie preddavku na Celkovú cenu ani finančnej zábezpeky.

Poučenie spotrebiteľa o práve požiadať o nápravu: Zákazník je oprávnený požiadať o nápravu podľa Zákona o alternatívnom riešení sporov.

Žiadosť o nápravu: Zákazník má právo podať Predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi Zákazníkom a Predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Zákazník domnieva, že Predávajúci porušil jeho iné práva ako spotrebiteľa. Predávajúci informuje Zákazníka na trvanlivom médiu (vrátane elektronickej pošty) o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť Zákazníka o nápravu. Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť Zákazníka o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť obrátiť sa na súd.  Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na webovom sídle www.mhsr.sk). Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

Alternatívne riešenie sporov: Platforma alternatívneho riešenia sporov sa nachádza na webovom sídle Európskej komisie:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

Orgán dozoru: Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi.